Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.

Prevádzkovateľ internetového portálu

Názov obchodnej spoločnosti: 3lobit, s.r.o. (spoločnosť je v spoluvlastníctve občianskeho združenia 3lobit)

IČO: 46 020 152

DIČ: 2023192820

IČ DPH: SK2023192820

Sídlo: Dobšinského 14, 811 05 Bratislava


Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I

Oddiel: Sro, vložka č.: 70749/B

Zastúpená: M.A. Peter Mészáros – konateľ spoločnosti

Bankové spojenie: Slovenská sporiteľňa, a.s.

Názov účtu: 3lobit, s.r.o.

číslo účtu: 5113327205/0900

IBAN: SK57 0900 0000 0051 1332 7205


mob.: +421 948 044 589

Email: roman.meszaros@3lobit.sk

(ďalej len ako „Predávajúci alebo Dodávateľ“)

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia

Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj

Sídlo: Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27

Kupujúcim sa rozumie fyzická osoba (spotrebiteľ), alebo právnická osoba (ktorá je podnikateľom v zmysle § 2 ods. 2 Obchodného zákonníka), ktorá po vlastnej autorizácii odoslala elektronickú objednávku spracovanú systémom internetového obchodu www.sensa-shop.sk.

Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky obchodu a celkovej cene objednávky, ktorý je spracovaný systémom obchodu a je zo strany Kupujúceho návrhom na uzatvorenie Kúpnej zmluvy.

Obchodné podmienky bližšie upravujú a upresňujú práva a povinnosti Prevádzkovateľa a Kupujúceho vo svojom aktuálnom znení a tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy.

Povinnosti prevádzkovateľa

Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že Kupujúcemu dodá správny druh a množstvo tovaru v kúpnej cene a za platobných podmienok obchodu platných v deň odoslania elektronickej objednávky.

Prevádzkovateľ spolu s tovarom dodá Kupujúcemu všetky náležité doklady, ktoré sa k tovaru vzťahujú: faktúru (daňový doklad), záručný list (ak ho výrobca poskytuje).

Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť:

  • za oneskorené dodanie, prípadne poškodenie objednaného tovaru zavinené prepravcom počas prepravy kupujúcemu,
  • za prípadné nedodanie tovaru, ku ktorému došlo vinou výrobcu (dodávateľa) v dôsledku akéhokoľvek obmedzenia, prípadne zrušenia licenčných alebo distribučných práv alebo iných nepredvídateľných prekážok.

Povinnosti kupujúceho

Kupujúci sa zaväzuje objednaný tovar riadne prevziať, skontrolovať neporušenosť prepravného obalu a v prípade akéhokoľvek poškodenia zásielky, túto informáciu bezodkladne oznámiť prepravcovi a prevádzkovateľovi internetového obchodu.

Povinnosťou zákazníka je tiež skontrolovať obsah doručenej zásielky do 24 hodín od prevzatia zásielky a prípadné nezrovnalosti (chýbajúce časti alebo vnútri poškodený tovar) bezodkladne nahlásiť predávajúcemu e-mailom na roman.meszaros@3lobit.sk alebo telefonicky na čísle  +421 948 044 589. Reklamácia z dôvodu nekompletnosti alebo poškodenie zásielky po tejto lehote nebudú akceptované.

Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením jeho kúpnej ceny. Kupujúci je povinný sa oboznámiť s obchodnými podmienkami pred odoslaním objednávky.

Registrácia v internetovom obchode sensa-shop.sk

Vyhlasujeme, že dáta slúžia len pre účely identifikácie pri nákupe vo firme a na vybavenie objednávky, a nebudú poskytnuté tretím osobám ani inak zneužité. Potvrdením registrácie kupujúci súhlasí so zasielaním ponukových e-mailov z internetového obchodu sensa-shop.sk.

Službu zasielania noviniek e-mailom môžete kedykoľvek zrušiť na e-mailovej adrese: roman.meszaros@3lobit.sk, alebo na uvedenej pevnej adrese.

Objednávky je možné uskutočniť i bez registrácie.

Prijatie a vybavenie objednávky, kúpna zmluva

Objednávka kupujúceho je návrhom kúpnej zmluvy a samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu kupujúceho i predávajúceho s týmto návrhom (záväzným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho). Od tohto momentu medzi kupujúcim a predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti.

Na tieto obchodné podmienky a reklamačný poriadok je kupujúci dostatočným spôsobom samotným uskutočnením objednávky upozornený a má možnosť sa s nimi zoznámiť.

Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť pred uzavretím kúpnej zmluvy v týchto prípadoch: tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávaného tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude okamžite kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že Kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet, k uzavretiu Kúpnej zmluvy nedôjde.

Všetky objednávky prijaté týmto obchodom sú záväzné. Objednávku možno zrušiť pred jej expedíciou. V prípade, že nebude objednávka zrušená do doby pred expedíciou, a bude expedovaná, môže byť po objednávateľovi požaduje náhrada nákladov spojená s expedíciou tovaru. O prijatí objednávky ste automaticky informovaný elektronickou poštou - e-mailom. V detaile každého výrobku aj v potvrdení objednávky je predpokladaná dodacia lehota tovaru, ktorý nebol skladom. Pri každej položke je zobrazené, či je tovar na sklade alebo nie. Pokiaľ tovar nie je na sklade, alebo sklade dodávateľa, budeme Vás bezodkladne informovať o ďalšom termíne dodania.

Storno objednávky

Ak urobíte storno objednávky do 12 hodín, považujeme objednávku za zrušenú. Storno môžete poslať e-mailom prípadne vykonať telefonicky. Pri zrušení objednávky je nutné uviesť Vaše meno, e-mail a číslo objednávky.

Spôsob dopravy

Miestom plnenia zmluvy sa rozumie adresa, ktorá je uvedená Kupujúcim v elektronickej objednávke obchodu. Tovar bude dodaný Prevádzkovateľom s využitím služieb tretích subjektov uvedených v objednávke, alebo na základe dohody s Kupujúcim.

Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním tretím subjektom zabezpečujúcim prepravu.

Predávajúci dodá tovar v lehote 4-5 týždnov od dátumu potvrdenia objednávky Kupujúceho. Tovar bude dodaný na adresu uvedenú pri objednávke.

Ceny prepravy sa odvíjajú od výšky vášho nákupu:

v prípade platby bankovým prevodom. V prípade dobierky je doprava vo výške 6 €.

Cena nákupu nad 1000 eur - doprava zdarma.

Uvedené ceny sa vzťahujú na tovar doručený v rámci Slovenska.  

Predávajúci zabezpečí doručenie tovaru aj mimo územia Slovenska na základe individuálnej dohody s Kupujúcim. Cena prepravy v tomto prípade bude upresnená po vzájomnej dohode medzi Predavájúcim a Kupujúcim.

Pokiaľ je balík viditeľne poškodený, alebo ak je porušená ochranná páska, uplatnite reklamáciu priamo u prepravcu. Za škody vzniknuté pri preprave nenesie dodávateľ zodpovednosť.

Zásielka je zvyčajne doručená do druhého dňa od odoslania. O odoslaní je zákazník informovaný e-mailom.

Doručenie tovaru zabezpečuje na území Slovenskej republiky DHL Parcel Slovensko spol. s r.o..

Viac o spôsobe dopravy a platby nájdete na stránke spôsob doručenia a platby.

Kúpna cena a spôsob platby

Kupujúci kupuje od prevádzkovateľa obchodu tovar za cenu, ktorá je v čase odoslania objednávky uvedená pri danom tovare. Ceny tovarov sú konečné - vrátane DPH. Cena za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie je 0,00 €.

Doba platnosti cenovej akčnej ponuky - všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak.  

Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo zmeny cien v prípade zmeny právnych predpisov, zmene menových kurzov, pri výraznom náraste inflácie a zmene cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru. Kupujúci má v takomto prípade právo od zmluvy odstúpiť.

Spôsob platby v prípade individuálneho odberateľa – súkromnej osoby:

  • dobierkou - platba v hotovosti pri prebratí zásielky Kupujúcim,
  • bankovým prevodom (na faktúru) - platba do dodaní tovaru, faktúra príde Kupujúcemu spoločne s tovarom.

Spôsob platby v prípade zariadenia – právnickej osoby:

  • bankovým prevodom (na faktúru) - platba po dodaní tovaru, faktúra príde Kupujúcemu spoločne s tovarom,
  • dobierkouplatba v hotovosti pri prebratí zásielky Kupujúcim,
  • iné spôsoby platby sú možné po vzájomnej dohode Kupujúceho a Predávajúceho.

Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu Kúpnu cenu za tovar, najneskôr však pri prevzatí tovaru. V prípade, ak Kupujúci nezaplatí Predávajúcemu celú kúpnu cenu pri prevzatí tovaru, Predávajúci je oprávnený písomne odstúpiť od Kúpnej zmluvy a zrušiť Objednávku, a zaplatenú zálohu na kúpnu cenu za tovar je Predávajúci povinný vrátiť bezhotovostným prevodom na bankový účet Kupujúceho do 15-tich kalendárnych dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy Kupujúcemu a zrušenia Objednávky.

Záručná doba, reklamácia a doklady

V balíku vždy nájdete daňový doklad. Záručná lehota začína plynúť dátumom uvedeným na doklade. Záručná doba pri nových výrobkoch je štandardne 24 mesiacov a vzťahuje sa na kúpnu zmluvu uzatvorenú Kupujúcim - spotrebiteľom. Kupujúci - spotrebiteľ je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej  zmluvy nie je podnikateľom v zmysle § 2 ods. 2 Obchodného zákonníka a nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.

Prevádzkovateľ zodpovedá za závady, ktoré sa na predanom tovare prejavia v záručnej dobe spôsobené závadou materiálu, funkčnou chybou, alebo závady spôsobené pri výrobe.

Záruka sa nevzťahuje na závady spôsobené neodbornou obsluhou a neprimeraným zaobchádzaním, resp. vystavovaním extrémnym a neobvyklým podmienkam na ktoré nie je výrobok určený a je aj v rozpore s bežným používaním výrobku a návodom výrobcu.

Záručná reklamácia je taká reklamácia, u ktorej je zjavné, že k poškodeniu nedošlo nesprávnym a neúmerným zaobchádzaním, čím sa rozumie: použitie výrobku k iným účelom ako je určený, pôsobením výrobku nadmernou silou, nesprávnou údržbou výrobku, nesprávnou manipuláciou s výrobkom. Riešenie reklamácií sa riadi Reklamačným poriadkom, ktorý je súčasťou obchodných podmienok a je uverejnený na stránke Reklamačný poriadok.

Internetový obchod sensa-shop.sk zodpovedá zákazníkovi za:

  • dodržanie ceny, ktorá bola platná v čase odoslania objednávky zákazníkom, ak došlo k akceptácii objednávky
  • odoslanie tovaru bez vád (s výnimkou bazárových hračiek)
  • dodanie tovaru v množstve a kvalite podľa objednávky, za predpokladu, že došlo k jej akceptácii
  • priloženie daňového dokladu (faktúra), ak si zákazník neprial inak

Internetový obchod sensa-shop.sk nenesie zodpovednosť za:

  • oneskorené doručenie tovaru zavinené doručovateľom (pošta, kuriér),
  • oneskorené doručenie tovaru zavinené nesprávne udanou adresou prijímateľa,
  • poškodenie zavinené doručovateľom (pošta, kuriér); viditeľne poškodený tovar (poškodený obal balíka a pod.) nepreberajte.

Viac o podmienkach reklamácie nájdete na stránke reklamačný poriadok.

Odstúpenie od zmluvy

Ak je kúpna zmluva uzatvorená pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku (v internetovom obchode), spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru. V takom prípade spotrebiteľ kontaktuje predávajúceho a písomne uvedie, že odstupuje od zmluvy s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a čísla účtu pre vrátenie peňazí.

Odstúpenie od zmluvy musí byť doručené najneskôr posledný deň 14 dňovej lehoty. Kupujúci - spotrebiteľ musí predávajúcemu - dodávateľovi vydať všetko, čo na základe kúpnej zmluvy získal. Tovar musí byť kompletný, nepoškodený a v originálnom balení.

Kupujúci (nepodnikateľ) - spotrebiteľ má právo v rámci lehoty štrnástich dní (14 dní) tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom" obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť Prevádzkovateľovi.

V prípade, že Kupujúci odstúpi od zmluvy, Prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní odo dňa doručenia Oznámenia o odstúpení od zmluvy vráti Kupujúcemu všetky platby, ktoré do neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti nákladmi na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov bezhotovostným prevodom na účet určený Kupujúcim.

Pri odstúpení od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, Prevádzkovateľ nie je povinný vrátiť Kupujúcemu platby pred tým, ako mu je predmetný tovar doručený alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť Prevádzkovateľovi.

V prípade, že Kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí Prevádzkovateľovi tovar so zníženou hodnotou, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, uhradí Kupujúci Prevádzkovateľovi náklady, ktoré vznikli v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu (zákon č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov).

Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho.

Viac informácií o odstúpení od zmluvy a formulár nájdete na stránke odstúpenie od zmluvy.

Alternatívne riešenie sporov

Kupujúci – spotrebiteľ, má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na roman.meszaros@3lobit.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt Alternatívneho riešenia sporov) podľa zákona 391/2015 Z.z.  subjektami Alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov Alternatívneho riešenia sporov je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk.

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO (Riešenie sporov online), ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

Ochrana osobných údajov

Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou, je povinný oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, rodné číslo, číslo telefónu a e-mailovú adresu.

Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou, je povinný oznámiť predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, DIČ alebo IČ DPH, číslo telefónu a e-mailovú adresu.

Vyššie uvedené údaje sú nutné pre identifikáciu kupujúceho a budú použité k realizácii zúčtovania platby za nakúpený tovar a na správnu expedíciu tovaru. Osobné údaje nebudú poskytnuté tretím osobám, slúžia výhradne na vybavenie objednávok alebo na informovanie o novinkách občianskeho združenia 3lobit, prevádzkovateľa internetového obchodu www.sensa-shop.sk. 

Využívaním internetového obchodu www.sensa-shop.sk Kupujúci súhlasí so zhromažďovaním a používaním informácií o ňom a o jeho nákupoch v znení Zákona č. 122/2013 Z.z o ochrane osobných údajov v informačných systémoch Prevádzkovateľa.

Kupujúci udeľuje Prevádzkovateľovi tento súhlas na dobu neurčitú a môže ho písomnou formou kedykoľvek odvolať. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania tohto súhlasu Prevádzkovateľovi.

Kupujúci udeľuje súhlas dobrovoľne. Kupujúci prehlasuje, že osobné údaje uvedené v objednávke sú pravdivé. Kupujúci môže svoje údaje kedykoľvek zmeniť v klientskom konte.

Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 1 písm. c) ZoOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účel uzavretia kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim.

Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust § 6 ods. 1 písm. i) ZoOOÚ bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZoOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.

Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu.

Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať:

  • vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o stave spracúvania svojich osobných údajov v informačnom systéme,
  • vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji osobných údajov,
  • vo všeobecne zrozumiteľnej forme odpis jej osobných údajov,
  • opravu jej nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
  • likvidáciu jej osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania podľa § 13 ods. 1 ZnOOÚ; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
  • likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona.

Zrušenie registrácie a zákazníckeho konta:

Kupujúci môže kedykoľvek požiadať o zrušenie registrácie u Prevádzkovateľa a to zaslaním e-mailu na kontaktnú adresu roman.meszaros@3lobit.sk. Zákaznícke konto bude deaktivované a Kupujúci bude o tomto vykonanom úkone informovaný e-mailom. Všetky osobné, Kupujúcim poskytnuté údaje budú zo informačného systému internetového obchodu trvalo vymazané.

Viac o odstúpení od zmluvy nájdete na stránke odstúpenie od zmluvy.

Záverečné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetovej stránke Prevádzkovateľa v deň odoslania elektronickej objednávky s výnimkou ak je medzi oboma stranami dohodnuté inak.

Tieto všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzavretej medzi Prevádzkovateľom a Kupujúcim, a sú pre obe strany záväzné. Právne vzťahy založené kúpnou zmluvou sa budú riadiť ustanoveniami kúpnej zmluvy (t.j. záväznou objednávkou a akceptáciou objednávky, prípadne individuálne dohodnutými podmienkami), ustanoveniami týchto všeobecných obchodných podmienok a príslušnými právnymi predpismi.

Ustanovenia kúpnej zmluvy majú prednosť pred ustanoveniami týchto všeobecných obchodných podmienok a dispozitívnymi ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov.

Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny obchodných podmienok je splnená umiestnením na internetovej stránke www.sensa-shop.sk.

Obchodné podmienky sú platné a účinné od 1. februára 2017 a rušia všetky predchádzajúce OP.